12 lis 2013

książki, książki, książki...


Ten tydzień minął naprawdę szybko. W ogóle jakoś ten czas tak leci, że chwila moment i święta :)
Co jak co, ale ja je uwielbiam! Wszyscy razem, u babci, cała rodzinka : ja, mama, tata, siostra, ciocia, wujek, babcia, dziadek, dwóch kuzynów i dwie kuzynki. Małe mieszkanko ale mieścimy się wszyscy. 


Co do tematyki to post będzie o książkach. 

Nie każdy lubi czytać, inni jednak nie widzą świata poza nimi. Są to takie dwa typy :

# ci którzy lubią czytać (czyt. kochają)
# i ci którzy nie lubią (czyt. nienawidzą)

Ludzie którzy czytają mają, że tak powiem, plusy... Na przykład mają więcej do powiedzenia; większy zasób słownictwa, więcej wyobraźni, więcej wiemy o świecie (zależy od książki), rozwijamy pisownie, jednak najważniejsza jest przyjemność z tego czytania. Bo przecież jak w szkołach obowiązują lektury (aktualnie Tristian i Izolda :p) to wcale czytanie ich nie sprawia przyjemności, aczkolwiek gdy zaczniemy czytać książkę, którą sami sobie wybierzemy to czyta się o wiele lepiej. Lektury są wymagane, a książki własnego wyboru - już nie. Dlatego czujemy tą swobodę przy czytaniu własnej książki, więcej próbujemy zrozumieć, wyciągnąć z niej, bardziej się wczytujemy, niekiedy przeżywamy. A lektury? Zazwyczaj czyta się je z obowiązku i na odpał. Praktycznie nic z niej nie wyciągamy (większość, bo nie mówię, że wszystkie lektury są nudne i do kitu, np. mi się spodobała... dobra, nie istotne), nic nam w głowie po niej nie zostanie. 

Ja czytam aktualnie "Pamiętniki wampirów" i przyznam się jestem dopiero na 53 stronie ze 500, ale jak czytałam to dzisiaj to na prawdę to przeżywałam, aż bałam się dalej czytać, serio. Może i nie uwierzycie, ale taka jest prawda. Ja osobiście uwielbiam usiąść na łóżku, krześle, podłodze, gdziekolwiek się da i czytać. Lecz dawno tego nie robiłam, wiadomo szkoła... To chyba wszystko co przyszło mi do głowy, ja muszą kończyć i odrobić lekcje oraz nauczyć się na jutrzejsze lekcje, żartuję xd. 


A wy jakie czytacie książki?

4 komentarze:

  1. ciekawe posty ;) Czekam na więcej.
    Obserwuję i liczę na to, że ty też zaobserwujesz :D
    http://karolina-day.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a i jeszcze.. Nie przepadam za kasiążkami :D

      Usuń
  2. Świetny post ;-)
    Obserwuję! :)
    ja lubie czytac, aktualnie czytam "płatki na wietrze" polecam! :)

    onceethought.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń